środa, 5 listopada 2014

W poszukiwaniu męskiej logiki...


Postanowiłam leciutko się przejechać po zagadnieniu, nieco kontrowersyjnym, po męskiej logice, która jawi się jako, bardzo dziwaczny, twór myślowy. Moje rozważania pozwolę sobie podeprzeć przykładami z życia zaczerpniętymi:

Przykład nr 1: Od przybytku głowa nie boli…

Kilka dni temu nie udało mi się zakupić prażonych i solonych pestek z dyni, a obiecałam Lubemu, że kupię.  Owe pestki były dostępne w Lidlu, no, ale akurat, wtedy ich nie było. Wczoraj wróciłam z pracy i słyszę w progu: Byłem na zakupach! Były pestki! Kupiłem 15 paczek! Stanęłam, lekko oszołomiona tą wiadomością i pytam: Otwieramy jakiś bufet dla ptactwa osiedlowego? Moja ironia, niestety, nie spotkała się z życzliwym przyjęciem. Rozumiem, że prażone pestki z dyni, może i są towarem unikatowym, ale żeby od razu tyle kupować?!? Nie rozumiem… Moja znajoma odnotowała podobne zachowanie: sama nie lubi kaszy, więc okłamała męża, że nie było w żadnym sklepie tej nieszczęsnej kaszy, dlatego na obiad będą ziemniaki. Na drugi dzień mąż przybył z radosnym wyrazem twarzy oznajmiając w progu, iż jemu się udało dostać kaszę: Kupiłem, na zapas, 5 opakowań! Może oni nie otrząsnęli się z piętna PRL-u, dzieciństwo spędzone w tych czasach mogło zostawić głębokie urazy w psychice lub mają wrodzoną potrzebę posiadania, tego co posiadają, w dużych ilościach, oczywiście na miarę swych możliwości finansowych. Tutaj możemy leciutko zboczyć w kierunku poligamii ;)

Przykład nr 2: Ser to nie sernik…

Dawno, dawno temu upiekłam wieczorem sernik na kruchym cieście; zostawiłam go na stole w kuchni, aby ostygł. Rano patrzę i oczom nie wierzę - ser wyżarty, ciasto zostawione… W pierwszej chwili podejrzenie pada na psa, ale nasza Pyśka ma zdecydowanie większy rozstaw szczęki, niż to coś, co zrobiło spustoszenie na serniku. Przychodzi Luby z łazienki, więc go dopadam:
- Zjadłeś ser?!? – pytam pokazując na blachę ze zmasakrowanym sernikiem.
- Nie! No co Ty! – pada odpowiedź okraszona durnowatym uśmiechem.
- A kto zjadł? Pies? Ja? Znudziło mu się życie i podłożył pod siebie bombę?!?
- Nie wiem… Ja sera nie zjadłem, tylko sernik… z mleczkiem… w nocy… byłem głodny… Aaa… następnym razem - nie dodawaj ciasta, nie pasuje, a nie chciałem sobie popsuć smaku, to zostawiłem…
Bez komentarza…
Od tego czasu serniki, które wypiekam są pozbawione ciasta.

Przykład nr 3: Pułapka na sikorkę…

Myłam okno balkonowe i niestety, pewne lotne stworzenie, zwane sikorką, postanowiło nawiedzić nasze mieszkanie, wleciało i obija się o ściany; oczywiście pies wyczaił, że jakaś nowa, interaktywna zabawka lata po mieszkaniu i rozbudził w sobie instynkt dzikiego łowcy. Następuje scenka niczym z czeskiej komedii: ja ze ścierą w ręce, biegam za ptakiem; drę się, żeby wypłoszyć dziada z lokalu; pies biega za mną, za ścierą i za ptactwem - rozbawiony i rozochocony do granic możliwości. Przypomnę, iż waga psiny waha sie pomiędzy: 50, a 60 kg. Cudem nie dewastujemy wszystkiego na trasie tej gonitwy. W końcu sikorka wlatuje za lodówkę i cisza… Lodówka zabudowana meblami, szans na wydostanie stwora nie ma; już roztaczam wizję rozkładających się zwłok ptasich i tego smrodu, który towarzyszy tej procedurze. Pies i ja opuszczamy pole bitwy;  postanawiam w ciszy poczekać na rozwój sytuacji - może sikorka uzna, że tego stada wariatów już nie ma i wyjdzie. Faktycznie - wyfrunęła, zagoniłam ją w stronę okna, oczywiście wyglądało to podobnie jak wcześniej, miałam tylko większą szmatę, ptak odleciał.  Ale do rzeczy… Mój osobisty Konkubent wrócił z pracy, więc od progu opowiadam o przygodzie z sikorką.  A on, wysłuchawszy, mówi: A nie mogłaś zawiesić słoniny na sznurku? Albo widziałem na Discovery, jak takie pułapki na ptaki robili… Nie no… opadło mi wszystko, co mogło opaść… Nie wiem jak Wy, ale ja mam ukończony kurs dla zaawansowanych: Budowa pułapek na sikorki, a słoninę, to chyba, sobie miałam z grzbietu wykroić i wieszać na sznurze, oczywiście wcześniej podwędziwszy w kieszonkowej wędzarni, żeby aromat był kuszący ;) Także, jak sikorki lub inne ptaki, wlecą Wam do domów - to wiecie co robić ;)

Przykład nr 4: Każdy ma swoje dziury…

Opowieść zasłyszana od znajomych: Jedzie para samochodem: ona, on i dziecko… Ona prowadzi, wjeżdża w dziurę - oczywiście niechcący… Pada komentarz: No, nie możesz, jakoś tych dziur omijać? Dzieciak się poobija! Podobna sytuacja: tym razem prowadzi facet; wjeżdżają w dziurę i co słychać: Noż, ku….! Za co my te wszystkie podatki płacimy, same dziury w tych drogach…
Bez komentarza…

Wniosek z tego taki: 
Po raz kolejny potwierdza się, naukowo udowodniona, teoria o zdecydowanie odmiennych drogach ewoluowania logiki damskiej i męskiej ;)

Dowcip tematyczny:
Mąż robi jajecznicę. Nagle żona wpada do kuchni i krzyczy:
- Ostrożnie!!!
UWAŻAJ!!! Więcej masła!!! Cholera, smażysz za dużo jajek na raz!!! ZA DUŻO!!! Mieszaj! MIESZAJ SZYBCIEJ!!! Dodaj jeszcze masło!!! GDZIE JEST MASŁO??? Jajka się przykleją!!! UWAŻAJ!!! Powiedziałam – UWAŻAJ!!! NIGDY mnie nie słuchasz, jak robisz jajecznicę!!! NIGDY!!! Odwróć jajka!!! SZYBKO!!! Nienormalny jesteś??? Całkiem Cię pogięło??? SÓL!!! UŻYJ SOLI!!! SÓÓÓÓÓÓL!!!

Mąż w zdumieniu patrzy na żonę:
- Odbiło Ci??? Myślisz, że nie potrafię zrobić jajecznicy?
- Chciałam Ci tylko uświadomić, co przeżywam, kiedy prowadzę samochód...  :)


Grafika: Eve Daff

14 komentarzy:

  1. Hhahhahahhahahahahahhhhhaasaaaaaaaaaaa... przypowieść o serniku genialna, bezbłędna!!! :-D :-D :-D Piękne!!!

    A tak ogólnie - męska logika to temat, który mnie samą od lat niezmiernie fascynuje. Też popełniłam parę wpisu na jej temat. No, ale sernik przebija wszystko! :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaa, sernik to też mój idol; poza tym, konsumpcja sernika jest silnie powiązana ze spożyciem mleka, którego u nas w domostwie sporo "się pochłania", nie wypominając chłopinie ;) Także nocne spustoszenia spożywcze nie dotyczą tylko sernika ;)

      Usuń
  2. Hihiiii... ale najśmieszniejsze są w tym wszystkim nawet nie tyle te "nocne spustoszenia" (choć rzeczywiście, jest to dość osobliwy obyczaj), ile to, że facet zeżarł ten sernik a spodu nie ruszył. Samą śmietankę z życia bierze! ;-)

    Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to się zgadza, bierze, bierze; w końcu ja mu się trafiłam w życiu, w charakterze życiowej śmietanki ;D
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Ha ha ha Cudności :-)

    Małgosia

    OdpowiedzUsuń
  4. No z zycia wziete.... :-) Kochana ja na temat meskie logiki sie nie bede wypowiadac zeby wlasnego malzenstwa nie narazac... dodam tylko ze "posprzataj ze stolu po obiedzie" to nie to samo co " zbierz talerze ze stolu, zanies prosze do kuchni, wyrzuc do kosza resztki jedzenia i wstaw brudne naczynia do zmywarki" ( tygodni temu wjechalam moim clio szanownemu malzonowi w jego auto i spinkolilam sobie zderzak a malzonowi drzwi od strony kierowcy... jako pragmatyczna kobieta pomyslalam sobie " coz zdarza sie" Malzon szanowny niestety nie podzielil mojej opinii i w przyplywie uczuc nader gwaltownych kopnal w zderzak lamiac sobie noge :-( . Po trzech godzinach spedzonych w poczekalni szpitala uslyszalam sie od lekarza chirurga "no ladnie Pani narobila, maz stope zlamana ma, dwa auta zepsute!!!!8 tygodni conajmniej w gipsie bedzie operacyjnie skladac trzeba!!! " No tak ja mu kazalam ta noge lamac na zderzaku!!!!!! Meska logika!!! I tak ta logke meska kochamy jakakolwiek by ona nie byla... Pozdrawiam Elwira

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,
      prawdziwy horror samochodowy, historia nieprawdopodobna :)

      Usuń
  5. Nie od dziś wiadomo, że mózgi kobiet i mężczyzn pracują na trochę innych częstotliwościach :D Co dla Was drogie Panie jest proste i oczywiste dla nas już niekoniecznie i w drugą stronę działa tak samo, także w relacjach damsko-męskich i męsko-damskich tylko spokój może uratować :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, święte słowa Kolega wyrzekł - tylko spokój, spokój i jeszcze raz spokój :D Mnie od lat fascynują tory myślowe męskie i damskie; niby ten sam gatunek ssaka, a taka konstrukcja torów inna, nie wspominając o pociągach, które po nich jeżdżą ;)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Ten dowcip z jajecznicą wygrywa :-))

    OdpowiedzUsuń
  7. Ha, ha :) Genialne. :) Początek dnia z uśmiechem na facjacie. :)

    OdpowiedzUsuń

KTO POSTY KOMENTUJE TEN POMNIKI, DLA POTOMNYCH, ZE SŁÓW BUDUJE :)